تاریخچه دیدار تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۰۳۸۱۴۴
به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق در مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲، امشب به مصاف هم خواهند رفت.
در زیر به تاریخچه دیدارهای این ۲ تیم میپردازدیم.
دو تیم ایران و عراق در تاریخ ۱۱ خرداد ۱۳۴۱ در یک دیدار دوستانه برای اولین بار به مصاف هم رفتند که نتیجهای بهتر از تساوی یک بر یک عاید دو تیم نشد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
در سال ۱۳۴۲ بهترین برد ایران در برابر عراق کسب نتیجه ۴ بر صفر به دست آمد. همچنین ایران در سال ۱۳۵۱ با نتیجه ۳ بر ۰ تیم عراق را مغلوب کرد. بهترین برد عراق در برابر ایران کسب نتیجه ۲ بر ۱ میباشد که سه مرتبه نیز تکرار شد.
بیشترین فاصلهای که بین دو برد تیم عراق افتاد، ۸ بازی بود که این اتفاق در دو مقطع تکرار شده است. بیشترین فاصلهای که بین دو برد ایران افتادهاست ۴ بازی میباشد.
در تاریخ بازیهای این دو تیم ایران یکبار در ۵ بازی متوالی و بار دیگر در ۴ بازی موفق به شکست دادن تیم عراق شد. عراق نیز یک مرتبه توانست در ۲ بازی پیاپی ایران را شکست دهد.
دیدارهای دو تیم معمولاً کم گل از آب درآمده، اما با این وجود پرگلترین بازی دو تیم به رقابتهای جام ملتهای آسیا ۲۰۱۵ بر میگردد که در ۱۲۰ دقیقه ۶ بار توپ از خط دروازهها عبور کرد. این دیدار مهیج در ضربات پنالتی به سودی عراقیها به پایان رسید تا کام همه ایرانیها در آن بازی تلخ شود.
در مجموع ۲۶ بازیکن با پیراهن تیم ملی ایران موفق به زدن گل به تیم عراق شدهاند که علی دایی با زدن ۴ گل بهترین گلزن ایران در تاریخ جدالهای تیم ملی ایران و تیم ملی عراق میباشد. علی دایی در چهار بازی متوالی بین ایران و عراق موفق به گلزنی شده بود.
در سوی مقابل برای تیم مل عراق، یونس محمود با زدن ۲ گل بهترین گلزن عراقیها در مصاف با تیم ملی فوتبال کشورمان است.
تیمهای ملی فوتبال ایران و عراق تا کنون ۳۱ به مصاف هم رفتند که حاصل این بازی ها، ۱۸ برد برای ایران، ۷ برد برای عراق و ۷ تساوی بوده است.
در این بازیها مجموعا ۵۹ گل به ثمر رسیده که سهم تیم ملی فوتبال کشورمان، ۳۸ گل و سهم تیم عراق ۲۱ گل بوده است.
باید دید در دیدار امشب ۲ تیم چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. آیا شاگردان اسکوچیچ میتوانند با دومین برد متوالی خود راه صعود به جام جهانی را هموارتر کنند یا این شاگردان ادووکات هستند که یقه ایران را میگیرند.
بیشتر بخوانید
پخش زنده فوتبال ایران - عراقانتهای پیام/
منبع: باشگاه خبرنگاران
کلیدواژه: تیم ملی فوتبال ایران جام جهانی فوتبال ایران ایران و عراق ملی فوتبال تیم عراق تیم ملی دو تیم
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۰۳۸۱۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
۱۳ میلیون دلار برای القای تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه | جعل تاریخ در سریال حشاشین
به گزارش همشهری آنلاین، همانگونه که انتظار میرفت، سریال حشاشین، با حواشی متعددی که رقم زد، نتوانست به اثر درخور و ماندگاری در حافظه مردم کشورمان تبدیل شود. سریالی که در زمان تولید، با سروصداهای بسیاری همراه شد و عنوان یکی از پرهزینهترین تولیدات جهان عرب را از آن خود کرد.
این سریال، ماه رمضان امسال، از یکی از شبکههای اصلی مصر به روی آنتن رفت و در آن کشور نیز واکنشهای متفاوتی را به خود دید. سابقه تاریخی چنین کارهایی، این شائبه را تقویت میکرد که با توجه به فضاسازی فرقهای داستان، باید در انتظار کژراهههای روایی بود علیالخصوص آنکه ایران، ابژه این داستان بود و نمیتوانستیم بپذیریم که کشوری مانند مصر، داستانی در مسیر روایت دقیق و متقن تاریخی از ما داشته باشد.
ساختار مشوش روایت و البته بزرگنماییهای اغراقآمیزی که میخواست این باور را به مخاطب الصاق کند که ایرانیها، پدر داعش هستند، بهاندازهای ناشیگرانه بود که با یکبار تماشای صرف چند قسمت از سریال، میشد بهراحتی متوجه آن شد. حشاشین هرچقدر که در زمینه ساختار حرفهای سریالسازی، الکن است و بویی از استانداردهای سریالسازی جهانی نبرده اما در زیرلایه، به شکلی دقیق، فراتر از رویه ظاهری آن که ایرانستیزی است، نوعی شیعهستیزی را در پیش گرفته است.
طبیعی است که در پرداخت داستانهایی با مضمون فرقههای سیاسی، یک تصویر ظاهری از المانهای آن فرقه ساخته میشود و یک تصویر نیز در زیرلایه مورد نظر است تا توطئهها و منویات حقیقی آن فرقه، به دور از تمایلات سورئالیستی، زمختی خود را نشان دهد. به همین دلیل، حشاشین در شکل ظاهری، به ایرانستیزی روی آورده و زیر پرچم حسن صباح، وجوه مدیریتی ایرانیان و تمایل به کشورگشاییهایی که دارد را مورد نقد قرار داده است بنابراین همین نقد خزنده نمیتواند مخاطب را مجاب کند که با یک روایت درست و تاریخی مواجه بوده است.
اینکه تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه نسبت داده شده تا جزءنگریهایی که مبتنی بر رجعت به کتاب خدا و پیامبر به جای امام و ولیفقیه است، نمونههایی از جنگ روایتی است که این سریال در خدمت به شیعهستیزی انجام داده است
در پسزمینه اما هدف فیلم کلانتر است که خوراک مویرگی مکفی در جهت اقناع مخاطب را دارد و آن، گرفتن انگشت اتهام جنایتهای تاریخی به سمت شیعه بوده است. از جریان داشتن عباراتی چون سر مار را باید زد که به تائید سریال، از آن زمان در مورد حاکمان ایران عنوان شده و امروز نیز شنیده میشود تا بهرهمندی از پرچم سیاه برای فرقه که تداعیکننده پرچم داعش است و البته آکسانهای متعدد بر روی این گزاره که باید با رهبرانمان مشورت کنیم، بهخوبی موید این مورد است. اینکه تاریخچه ترور و کشتار به ایران و مذهب شیعه نسبت داده شده تا جزءنگریهایی که مبتنی بر رجعت به کتاب خدا و پیامبر به جای امام و ولیفقیه است، نمونههای دیگری از جنگ روایتی است که این سریال در خدمت به شیعهستیزی انجام داده است.
فارغ از این محتوای عجیب و آشکار، سریال، متناسب با هزینهکرد و پروژه تبلیغاتی بزرگی که داشته، دستاورد فنی نداشته است. حشاشین را نمیتوان یک سریال مبتنی بر استاندارد روز این حوزه دانست. کارگردانی بهواسطه تشتتهای میزانسن، چندان قابلقبول نیست و بازی بازیگران، بیرونزدگیهای فراوان دارد که مخاطب را میآزارد.
مجموعه تمام این عوامل سبب شده تا حشاشین، با ساختار جعل تاریخ، موجودیت داشته باشد و این مهم، نه مبتنی بر سندیت واقعی است و نه میتواند برداشتی آزاد از یک برهه تاریخی قلمداد گردد. افراطگری در جعل تاریخی حوادث به اندازهای زیاد است که مخاطب عام نیز متوجه این میزان عداوت شده و به همین دلیل ارتباط چندانی با آن نمیگیرد.
این سریال، نمونه بارز آثاری است که علیرغم تزریق حدود ۱۳ میلیون دلار، نتوانسته آن اثرگذاری اعتقادی و سیاسی را بر روی مخاطب خود داشته باشد. در دنیای امروز، بیشترین میزان تاثیرگذریهای اینچنینی، از مجرای مواجهه نرم و زیرپوستی صورت میگیرد حال آنکه حشاشین بهواسطه عدمبرخورداری از استانداردهای لازم محتوایی و بصری، نتوانسته مخاطب خود را تحتتاثیر قرار بدهد و به همین دلیل، با استقبال قابلتوجهی از سوی مردم خاورمیانه مواجه نشد.
در ایران نیز این سریال از سوی یک سکوی مطرح و دو سکوی کمتر شناخته شده شبکه نمایش خانگی ارائه شد که با توجه به نظارت پسینی در مورد تولیدات خارجی، خیلی زود بساط این سریال از تمامی پلتفرم ها حذف شد. سریالی که در ایران نیز همپای منطقه، دیده نشد و نتوانست تاثیرگذرای ولو حداقلی هم داشته باشد.
کد خبر 848782 منبع: ایرنا برچسبها خبر مهم فیلم و سریال خارجی